KB Caféshop

Nu blev det lite uppdatering från veckan som har gått. Jag har inte riktigt kunnat blogga för blogg-appen suger och jag har inte orkat göra det på datorn men nu gör jag det! Borde egentligen göra ett inlägg om vår underbara helg i lägenheten förrförra helgen men vet inte om jag orkar det. Jag kan bara visa er vidare till Lovisas blogg för hon har gjort fina inlägg med fina bilder här (ni får bläddra ner lite). 
 
Igår, fredag, gjorde vi i princip ingenting. Allt var stängt för det var 1a maj (helt sjukt förresten att det redan är maj, nästa månad är liksom juni???). Jag och Ebba åkte till KB Caféshop som vi velat åka till ett tag och det sägs att de har jättegott kaffe där så då fick vi dricka kaffe. Inte min grej fortfarande. Försöker lära mig men det är svårt alltså. Men mysigt var det iallafall och min kaffe var fin och kom i ett gulligt litet glas så det gjorde det bättre. Vi skulle egentligen ha ätit middag med Lovisa och Rut sen på kvällen men det blev inte så så jag och Ebba åt på Vapiano och sen gick vi på bio. Vi råkade hamna på samma bio som HannaLouise och Isabella så det var trevligt. Vi såg Insurgent och den var riktigt bra! Jag har läst boken men kommer inte riktigt ihåg den men filmen var jättebra. 
 
Idag, lördag, ska vi äta lunch med Lovisa, Rut och Allis för Allis familj är här så vi ska träffa dem! Konstigt egentligen hur vi är så bra vänner här men känner inte alls varandras familjer! Vi ska äta på Buvettes som jag har hört är jättegott. Tyvärr regnar det idag också och ska nog fortsätta göra det resten av veckan.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej, till nästa år i paris ska jag välja antingen filisofi och psykologi eller idé och kulturhistoria. Vilken rekommenderar du att jag ska välja?

Svar: Hej! Jag har inget av de ämnena men Ebba har haft både psykologi och filosofi och tycker det är hur kul som helst så jag hade rekommenderat det! Lärarna i de båda är jättebra!
♔ Alice ♔

Kommentera här: