Lördag

Igår var bara allmänt en så bra dag! 

Den började ganska tidigt med högskoleprov. Det var första gången jag skrev det igår så det var lite spännande! Det var internationella skolan i Paris som hade ordnat det, för svenskar som bor i Paris och för oss som går på SSP. Jag tyckte det gick bra, jag var inte alls så stressad som jag trodde att jag skulle vara, även om det var väldigt stressigt, så det var skönt! Vi fick lunchpaus och hade tagit med oss egen lunch och så, väldigt trevligt. Vi var några som lekte kurragömma och under hökens vingar på rasten haha för att leka av oss lite innan nästa prov. 

På kvällen var jag, Ebba, Lovisa, Allis, Felix och Eric ute och åt. Vi åkte till Oberkampf som ligger vid Bastille, och där finns jättemånga mysiga restauranger! Vi hamnade tillslut på Candelaria, ett taco-ställe där vi har varit en gång tidigare. De har bara ett enda bord på restaurangen och en liten bar, så man kan sitta typ 9 pers samtidigt runt bordet och så får man vänta på sin tur och dela stolar och så. Jättetrevlig restaurang men som sagt väldigt liten (men det är också det som är speciellt med den). Så vi beställde in några små tacosar var, de är jättegoda. Jag hade en med kött på och en med potatismos på. De har lite udda fyllningar ibland till tacosarna, Erik och Felix åt en med kotunga på och sist vi var där fanns där en tacos med kaktus på! Efteråt hoppade vi på en buss som råkade köra förbi och så hamnade vi i Bastille. Vi gick inom ett Monop' och köpte glass (mini-hägendasz) och sen letade vi upp nånstans att sätta oss och äta glassen. Eric har hyrt lägenhet i det området innan så vi skulle se om han kom ihåg koden, för då kunde vi sätta oss på innergården där. Men det gjorde han inte så vi fick gå vidare haha. Lite jobbigt för i Paris finns många olika parker, men de allra allra flesta av dem stänger på kvällarna vid typ 8. Tillslut hittade vi en annan mysig lägenhetsinnergård som vi smög in på (grinden var öppen så). Åh vi hade det jättetrevligt och roligt. Glassen var jättegod och det var knappt kallt ute, allt vara bara så bra. 

Vi tog metron hem sen och var hemma lite efter 1, lagom trött efter en hel dag med högskoleprov dessutom! 


Mysigt va?








Kommentera här: