Vecko-update

Nu var det längesen jag skrev, sorrysorry. Har inte haft tid eller ork eller så, men här kommer iallafall en liten uppdatering om vad som hänt i veckan! 

I tisdags hade vi kör som vanligt, sen efter kören gick vi inom Svenska Affären som ligger i närheten och köpte lite grejer (kan berätta vad senare). Vi fick presentkort där i höstas som tack för att vi hjälpte till att servera på svenska institutet så nu kom det till nytta! Sen fick vi ta bussen hem för där var problem med metron.

I onsdags var vi på La Défense på lunchrasten, där var en casting för en modelltävling med Elite Models! Allis skulle ställa upp i tävlingen så vi sminkade henne på Sephora och lite så innan. Jätteroligt! Hon fick gå på en catwalk framför en jury som sen bestämde vilka som skulle gå vidare. Hade jättegärna varit med jag också men där var en längdgräns på 172 såå. Allis jobbar dessutom som modell hemma i Sverige så hon är redan rutti på sånt här hehe! På mötet vi egentligen borde varit på på rasten hade lärarna lurat alla elever stt Zlatan skulle kom till skolan haha, tur att det inte var sant för då hade jag varit sur om jag hade missat det!

Igår, torsdags, hade jag sovmorgon som i princip alla andra mornar hehe. Vi i elevrådet hade spritt ut chokladägg lite var som på skolan (mest där bara vi svenskar är så att inte de franska skulle ta dem) så alla letade ägg på rasten! Jag hittade ett iallafall så jag är nöjd (jag hjälpte ju då inte till att gömma). Sen på lunchrasten spelade först killarna sin sista gruppspelsmatch och de förlorade tyvärr, men de var jätteduktiga iallafall! Vi spelade efter dem och vi förlorade också haha... Med 9-0.. Aja, det var roligt iallafall, fastän det ösregnade och jag var inne ca 10 sekunder totalt. 

Igårkväll var vi på bio med Allis, Lovisa, Johannes och Felix! Vi såg Hacker, den var ganska konstig och oklar för den handlade en massa om datorer och siffror och så haha. Men det var väldigt mysigt och trevligt iallafall! Älskar att gå på bio!! 
Ebba väntar på bussen 
Casting!

Kommentera här: